Viacerí poslanci v parlamente predviedli výstupy, z ktorých mrazí.

Po niekoľkých odkladoch a predlžovaní vášnivej diskusie o Rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky (NR SR), sa naplno rozbehla diskusia o novele zákona č. 308/1991 Zb. o slobode náboženskej viery a postavení cirkví a náboženských spoločností.

Podľa priebehu rozpravy sa na ňu najviac tešili predstavitelia krajnej pravice zastúpenej v parlamente stranami Ľudová strana Naše Slovensko (ĽS NS) a Sme rodina.

Slová, ktoré použili v diskusii o návrhu, ktorý na rokovanie predložili poslanci za Slovenskú národnú stranu (SNS), nepríjemne oživili spomienky na obdobie vzostupu nemeckého nacizmu a antisemitizmus 30-tych rokov minulého storočia.

Ak ešte niekomu uniká závažnosť toho, čo sa minulý týždeň v parlamente dialo, pozrite si toto video, každé slovo „muslim“ si nahraďte napríklad slovom „žid“ a slovo „islám“ slovom „judaizmus“.

Takto sa v parlamente rokovalo o islámeAk ešte niekomu uniká závažnosť toho, čo sa minulý týždeň v parlamente dialo, pozrite si toto video, každé slovo „muslim“ si nahraďte napríklad slovom „žid“ a slovo „islám“ slovom „judaizmus“.

Posted by IslamOnline.sk on 1. november 2016

Kollár: Zvýšiť na stotisíc

Vystúpenie s najväčším zápalom medzi tými, ktorí podporujú novelu zákona, predviedol „hovorca“ posledného križiaka Milana Ignáca Krajniaka, Boris Kollár. V časti svojho vystúpenia sa snažil navodiť dojem, že nie je a priori proti muslimom. „Ja nemám proti moslimom nič, v ich krajinách je to fajn, keď dôjdu sem, dobre, ja ich nechcem zakazovať, ich nábožnosť, nech si tam rozprestrú ten koberček, nech sa modlia, majú na to absolútne právo.“

V závere svojho vystúpenia však fakticky varoval pred hrozbou islamizácie Slovenska a verejne prezentoval túžbu zákon ešte sprísniť. „Vážení, takže tento zákon podporíme, dokonca som pripravený možno zvýšiť tú kvótu pozmeňovacím nejakým návrhom na stotisíc a ja budem veľmi rád, keď moje deti vyrastú a stále na tomto znaku bude dvojkríž a nie polmesiac,“ ukončil vystúpenie Kollár.

Bez škrupúľ a odhaľujúc podstatu zmyslu tohto zákona vystupovali vo faktických poznámkach predstavitelia opozície, ktorý v minulosti verbálne podporovali fašistický režim Slovenského štátu, či sa „preslávili“ útokom na muslimskú rodinu v Bratislave.

„Lenže problém je ten, že islám je viac než náboženstvo, [je to]krutý, odporný a neľudský politický systém. Je to systém stínania končatín, stínania hláv. Je to systém mrzačenia a bičovania žien, znásilňovania malých detí. Je to systém otrocký, neľudský a s Európu, s demokraciou nemá absolútne nič spoločné. Do našich štátov a na náš kontinent jednoducho nepatrí,“ prezentoval svoj postoj k islámu a jeho vyznávačom poslanec Milan Mazurek (ĽS NS), ktorý je mimochodom tiež členom výboru NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny.

Mizík: Dielo diabla, islamské náboženstvo

Za pomyselnou čiarou akceptácie demokratického práva na slobodu slova a na hrane trestnoprávnej zodpovednosti za hanobenie náboženskej komunity boli však najmä vyjadrenia Petra Pčolinského (Sme Rodina) a Stanislava Mizíka (ĽS NS).

„Každý normálny Európan, kresťan či ateista musí mať strach pred satansko-pedofilným dielom diabla, to je islamským náboženstvom,“ uviedol Mizík. Navrhol, že „v prípade tohto satansko-pedofilného náboženstva by som hranicu zvýšil, ja osobne, na milión alebo 2 milióny, lebo vieme, že moslimáci sa množia omnoho výkonnejšie ako naši asociálni Cigáni.“

Následne sa bez váhania pasoval do pozície odborníka na islám a predviedol podobnú kvalifikáciou, ako o pár dní neskôr líder opozície Richard Sulík. „Drvivá väčšina muslimov sa riadi Koránom. Tam, keď neviete, je priamy návod, ako šíriť túto vieru. To je násilím, aj inými spôsobmi.“ Poslancovi Dostálovi, ktorý si dovolil návrh diskriminačného zákona kritizovať, ešte Mizík odkázal, že „aj vy ste ich nepriateľ. To je ďaur, vy ste neveriaci pes pre nich.“

Pčolinský: Mám skúsenosti s touto zberbou

Zaostať za ním nechcel ani Peter Pčolinský, „odborník“ na muslimskú kultúru. „Tak ja vám chcem povedať, že ja mám problém s muslimskou kultúrou, nech bude ten limit aj milión, nebudem mať s tým najmenší problém.“

Vo faktickej poznámke si zaspomínal, že „pred mnohými rokmi, keď ešte tu žiadna migračná kríza nebola, pred mnohými rokmi, moju manželku na dovolenke obťažovali mierumilovní muslimskí občania, riešil som to vtedy po svojom.“

„Mám mnoho skúseností s touto zberbou a urobím všetko pre to, aby na Slovensku nikdy nevznikli ‚no go‘ zóny, ako ich dnes vidíme v Londýne, v Paríži a mnohých európskych veľkomestách,“ dodal poslanec.

Našli sa aj kritici

Do rozpravy sa prihlásilo i niekoľko poslancov opozičných strán, ktorí apelovali na nezmyselnosť a prílišnú prísnosť zákona. Upozornili zákonodarcov, že predkladaná novela nemá miesto v demokratickej krajine, že je dokonca striktnejšia než sú zákony v niektorých štátoch s autoritatívnou vládou.

„Prísne pravidlá registrácie navyše ešte umocňuje fakt, že v Slovenskej republike je podmienkou registrácie, aby podpísaný členovia cirkvi alebo náboženskej spoločnosti mali pobyt na území Slovenskej republiky a boli občanmi Slovenskej republiky. Rovnosť príležitostí v tomto smere [komplikuje aj to], že podmienky členstva v cirkvi či v náboženskej spoločnosti žiadajúcej o uznanie sú v skutočnosti veľmi problematické a prakticky nemožné,“ uviedol vo svojom vystúpení Miroslav Sopko (OĽaNO-NOVA).

Dodal, že podmienka uvedenia členov muslimskej obce je sama o sebe absurdná. „Konvertovanie na islám totižto nepodlieha k žiadnemu krstu a tak o ňom ani neexistuje, resp. nemusí existovať žiaden relevantný doklad. Tým prakticky dali [prekladatelia návrhu]do rúk úradníkov, ktorí budú posudzovať podpisové hárky, vysokú mieru svojvôle pri rozhodovaní, ktoré s podpisov spĺňajú, a ktoré naopak nespĺňajú náležitosti potrebné k uznaniu ich právoplatnosti. Možnosť vyškrtnúť kohokoľvek je až priveľmi veľká.“

Ondrej Dostál (SaS) zdôraznil, že „tento zákon je namierený proti muslimom. Povedal to aj jeden z jeho predkladateľov, súčasne predseda Národnej rady, pán Danko, v časoch, keď ešte nebol predsedom Národnej rady, bol iba predsedom mimoparlamentnej Slovenskej Národnej strany v januári 2015, keď zvolal tlačovú besedu na tému: Nebezpečenstvo islamizácie v Európe a dal tam námety, ako zabrániť islamizácii Európy a jeden z tých námetov bol práve sprísnenie zákona o registrácii cirkví a náboženských spoločností,“ uviedol.

„Aspoň to poctivo priznajte, keď to už v dôvodovej správe neuvádzate, a keď to za vás musia hovoriť fašisti vo faktických poznámkach. Je to naozaj zámer, priznaný, či nepriznaný, ísť proti islámu, ísť proti muslimom, “ dodal Dostál.

Varovný prst zdvihol poslanec OĽaNO-NOVA Jozef Viskupič, ktorý vo svojom vystúpení i faktickej poznámke varoval pred nezmyselnosťou zákona i pred skutočnosťou, že jeho predložením SNS otvorila priestor pre exhibíciu pravicových extrémistov.

„Oni netušia, že rozprávajú o iných ľuďoch. Tu sa naštartuje nejaký malý típek s bavorákom (poslanec Mazurek) a bude tu búchať do toho, akým spôsobom jeho fašistická myseľ uchopí váš návrh zákona. A ten ďalší človek (poslanec Mizík), ktorý vystúpil, rozprával o tom, že sa množia! Oni často používajú terminológiu zo zvieracej ríše a uplatňujú na ľudí,“ reagoval Viskupič.

„Rastúci extrémizmus, rastúca nenávisť vo vzťahu k ľuďom, k menšinám, k náboženským skupinám, sa šíri ako zhubná rakovina. Žiaľ, počúvame to, vidíme to aj v tomto parlamente a je mi veľmi ľúto, že aj strany, ktoré si hovoria kresťanské alebo stavajú na kresťanských hodnotách, tak podliehajú práve týmto tendenciám,“ doplnil Ján Marosz (OĽaNO-NOVA)

Mrazivý dych nacistických dôb

Slová pravicových extrémistov mrazia. Vyvolávajú ducha nacizmu a oživujú hrozbu prenasledovania.

To, čo minulý týždeň odznelo v Národnej rade Slovenskej republiky len podčiarkuje, že islamofóbia je v strednej Európe na vzostupe, že neonacisti sa už neštítia šíriť nenávisť aj verejne.

Azda už málokto pochybuje o to, že muslimovia v srdci Európy sa čoraz viditeľnejšie dostávajú do postavenia v ako boli židia na začiatku minulého storočia.

 

Share.

IslamOnline.sk informuje o aktuálnom spoločenskom a politickom dianí. Zameriava sa predovšetkým na témy, ktorým nie je v domácom spravodajstve venovaná dostatočná pozornosť, prípadne sú dostupné informácie skresľujúce či jednostranné.

Leave A Reply