Poslanec, ktorý si hovorí posledný križiak, navrhol zakázať na Slovensku mešity

0

Ani posledné rokovanie o cirkevnom zákone sa neobišlo bez narážok na islám.

Prezident Andrej Kiska v decembri vrátil do parlamentu schválenú novelu zákona, ktorá prehĺbila mieru diskriminácie pri registrácii nových cirkví a náboženských spoločností návrhom zvýšiť hranicu z 20 000 na 50 000 podpisov.

Opätovné rokovanie „donaha“ odhalilo trpkosť súčasnej parlamentnej reality. Len zlomok poslancov ukázal snahu zastať sa práv svojich spoluobčanov. Väčšina a hlasovala. No a „parlamentní krikľúni“ opäť ukázali, že ich nenávisť nepozná hraníc.

Poslanci SNS sa opakovane snažili zastierať fakt, že cieľom novely je zabránenie registrácie islámu, o ktorom už v roku 2015 hovoril predseda strany Andrej Danko.

Skutočný motív však nakoniec predsa len priznal poslanec Farkašovský: „To sa týka aj iných typov náboženstiev a presne o tom hovoril aj poslanec Kollár, my chceme preventívne zabezpečiť ochranu našich koreňov, tradícií kresťanských hodnôt, a preto si myslím, že treba tento zákon podporiť.“

Nenávisť podporovateľov

Boris Kollár, Milan „Posledný križiak“ Krajniak, Peter Pčolinský (Sme rodina) a poslanci krajne pravicovej strany Kotleba – Ľudová strana Naše Slovensko s nadšením prijali iniciatívu SNS, ktorá im umožnila opäť raz na parlamentnej pôde pourážať vyznávačov druhého najväčšieho náboženstva na svete.

„Najreprezentatívnejší“ obranca európskych a kresťanských hodnôt Boris Kollár využil šancu prezentovať svoje obavy z islamizácie Slovenska. „Týmto zákonom napomáhame ochrane našich tradícií našich koreňov, našej civilizácie a nášho spôsobu života. Chránime našu vlasť a chránime našich ľudí, chránime naše rodiny. Či sa to niekomu páči alebo nie, my máme kresťanské tradície a kresťanskú históriu na Slovensku.“

„My určite budeme hlasovať za tento zákon a som presvedčený, že to treba ešte viacej sprísniť,“ ukončil svoje vystúpenie a nezabudol spomenúť, že Slovensko si nevie poradiť s Rómamí a čo potom, keď tu budú muslimovia.

Krajniak: Mešity sú základne militantného islámu

„Posledný križiak“ sa zameral na mešity, podľa neho je zákon prínosom, ale v reštrikciách voči muslimom je nutné pokračovať a sústrediť sa aj na mešity, ktoré pokladá za „základne militantného islámu“. Podľa Krajniaka sa „mešity stávajú centrami inej kultúry, iného spôsobu života a iného nazerania na ľudské práva (…) mešity sú náborové centrá ľudí, ktorí z Európy odchádzajú na preškolenie do kalifátu alebo do al-Káidy.“

„Preto si myslím, že podporiť tento návrh zákona je prvý krok a druhý krok, ktorý dúfam príde už na najbližšej schôdzi je pripraviť návrh zákona, ktorý umožní zabrániť stavbe mešít na Slovensku. Pretože toto je veľmi významný prostriedok na to, aby sme uchovali aj naďalej Slovensko ako bezpečnú krajinu,“ uzavrel svoje vystúpenie Milan Krajniak.

„Tento zákon, ak má akýmkoľvek drobným malým spôsobom pomôcť, aby sme sa nebáli po večeroch chodiť po vonku, tak nech ten zákon je v platnosti. Mne je úplne jedno nech je tam aj miliónová hranica, pokojne by som to podporil. Nechceme mať na Slovensku takéto no go zóny, ktoré už dnes vznikajú vo Viedni, tak mali by sme urobiť všetko preto, aby sme zabránili, pokojne to poviem na plné ústa moslimom prísť do našej krajiny,“ uzavrel vystúpenie Pčolinský takmer rovnakými slovami, ktoré použil už pred niekoľkými mesiacmi.

Hlasy oponentov

Z piatich poslancov, ktorí boli proti novele, prvý vystúpil Zsolt Simon (nezávislý). Apeloval na bývalých straníckych kolegov z MOSTu, keďže tí v minulosti odmietli zvyšovanie kvóra (v roku 2007), ale túto novelu pre zmenu v predošlom hlasovaní záhadne podporili (zdržal sa len Peter Kresák).

„Musím úprimne povedať, že som sklamaný postojom Národnej rady, ktorá začína uplatňovať princíp kolektívnej viny, kolektívnej zodpovednosti. Táto krajina nie v čase vojny, ale uplatňovanie princípu kolektívnej viny zažila. Či už to boli Maďari, Rómovia, či to boli Nemci, ktorí museli opustiť túto krajinu. Nie je možné povedať, že ak niektorí patria k nejakému náboženskému vyznaniu, tak sú všetci teroristi. Úprimne musím povedať, rozčuľuje ma to,“ konštatoval Simon.

Zostrih z prvého rokovania o novele z októbra 2016:

Keď už Danko toľko hovorí o extrémizme v parlamente, prikladáme niečo pre osvieženie pamäti:

Posted by IslamOnline.sk on 23. november 2016

Ondrej Dostál (OKS – SaS) poďakoval prezidentovi Kiskovi za jeho postoj a zdôraznil, že predmetná novela je zameraná na obmedzenie náboženskej slobody tých, ktorých cirkvi a náboženské spoločnosti nie sú doposiaľ štátom registrované.

„Chcem svoju výzvu adresovať kolegom z MOSTU-Híd a myslím si, že by sa mali zamyslieť nad tým, že demokracia neznamená len vládu väčšiny, ale aj rešpekt a citlivosť voči menšinám. A aspoň tí poslanci, ktorí si to uvedomujú, by mohli zmeniť svoje predchádzajúce rozhodnutie a pri prelamovaní prezidentovho veta svoj hlas k prelomeniu veta nepridať,“ ukončil vystúpenie Dostál.

Ján Budaj, jeden z lídrov Novembra 89 uviedol, že táto novela je „iba prejav strachu alebo obyčajné žmýkanie popularity z antiislamských, alebo islamofóbnych nálad, ktoré tu niektorí poslanci tak radi šíria. Ja sa rád prihlasujem k tomu, že v novembri 89 sme takéto komplexy nemali.“

Zaujímavou bola pripomienka poslanca Mareka Krajčího (OĽaNO). Poslanci z SNS totiž argumentovali i tým, že neregistrované náboženské skupiny sa môžu formálne zoskupovať ako občianske združenia.

Krajčí však pripomenul, že zákon č. 83/1990 Zb. o združovaní občanov, na ktorý sa odvolávali predkladatelia z SNS, nedovoľuje, aby občianske združenie suplovalo činnosti cirkví či náboženských spoločností.

Titulná foto: Facebooková stránka Posledný križiak Milan Krajniak

Zdieľať